Dag 3: Wavrechain – St. Quentin (72 km) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van desmetjesnaarcompostella - WaarBenJij.nu Dag 3: Wavrechain – St. Quentin (72 km) - Reisverslag uit Parijs, Frankrijk van desmetjesnaarcompostella - WaarBenJij.nu

Dag 3: Wavrechain – St. Quentin (72 km)

Door: desmetjesnaarcompostella

20 Augustus 2011 | Frankrijk, Parijs

Toen om 8u de wekker afging, zaten we nog altijd een beetje met het nieuws van Pukkelpop in ons hoofd. We zijn geschrokken van het drama dat zich daar heeft afgespeeld. In Santiago steken we zeker ook een kaarsje aan voor de slachtoffers en de gewonden die er zijn gevallen. In het eerstvolgende dorp Cambrai zijn we toch wel wat verloren gereden: de wegbeschrijving was niet zo duidelijk en de batterij van de Iphone laat het afweten zodat we ook niet konden rekenen op de gps. Bordjes met straatnamen vinden ze blijkbaar ook niet echt nodig in Cambrai, wat de zaak nog vermoeilijkte. Uit pure miserie zijn we frieten gaan eten en konden we in deze frituur ook de Iphone wat opladen. Op deze manier vonden we onze weg uit Cambrai. Daarna ging het wel vlotjes: prachtige landschappen, warm zonnetje en wat lichte heuvels. Aan de bron van de Schelde zijn we afgeslaan en daar hebben we voor de eerste keer Paul & Lou ontmoet. Paul is een gepensioneerd militair en heeft al de oostelijke route van de Camino gedaan, wel te voet. Na deze ontmoeting volgden nog 2 stevige afdalingen en hebben we ook de hele tijd naast het water kunnen rijden, om uiteindelijk in St. Quentin te arriveren. Daar hebben we op een camping overnacht. Onze pelgrimvrienden Paul en Lou overnachtten daar ook en we zijn wat aan de babbel geraakt. De tip om onze natte kleren met sluitspelden aan onze bagage te bevestigen en zo te laten drogen, kwam dan ook van hen.