Kaart pelgrimswegen - Reisverslag uit Dax, Frankrijk van desmetjesnaarcompostella - WaarBenJij.nu Kaart pelgrimswegen - Reisverslag uit Dax, Frankrijk van desmetjesnaarcompostella - WaarBenJij.nu

Kaart pelgrimswegen

Door: desmetjesnaarcompostella

31 Augustus 2011 | Frankrijk, Dax

Hier nog een foto van de beroemde kaart die in de middeleeuwen is
gemaakt door een monnik in opdracht van Karel de Grote denk ik, ben ik
niet zeker... Deze geeft alle historische pelgrimswegen weer richting
Compostela. De fietsroute die wij nu volgen kan je ook grofweg zien op
de kaart. Dat is de weg die door Tours loopt.
Vandaag zijn we in Dax aanbeland, van hieruit nog een kleine 100 km naar St. Jean-Pied de Port, aan de voet van de Pyreneeën. Van hieruit starten veel pelgrims hun fiets- of wandeltocht richting Santiago. Het is ons doel om deze beroemde pelgrimsstad vrijdagmiddag te bereiken, waar we dan een namiddagje rust tegemoet gaan (na een dikke 2 weken vollenbak fietsen, hebben we dit wel verdiend!).

• 01 September 2011 - 06:46

De Freddy:

Hallo Mannen nen Dikke Chapeau voor wat Jullie al geleverd hebben !!! En merci dat ge ons laat meegenieten via deze site . Geniet van Jullie vrij namiddag en verder nog een aangename pelgrimstocht Toegewenst Groetjes

• 01 September 2011 - 17:37

Norbert En Liliane:

l en m, Frankrijk is bijna overwonnen nu nog de franse en Spaanse pyreneen als toemaatje en het zwaarste van de reis is achter de rug. geniet van elke rit en iedere cervessa, westvleteren hebben ze toch niet. groetjes

• 06 September 2011 - 07:36

Nele En Co:

Goed bezig, jongens! Geniet vooral met volle teugen van wat jullie samen beleven. Het is leuk voor ons om jullie reiservaringen zo te kunnen volgen.
    groetjes, Nele en Danny, Ferre en Aaron